Monday, September 2, 2013

Cerita tengah Malam

tajuk macam cerita hantu. tapi sebenarnya aku nak mengomel jap sambil mengalihkan pandangan kearah album yang aku tgh buat. haha

pertama sekali aku nak cakap alhamdulillah. 'Pengkelik Momen' dah mula tersemat dihati para FBians. pertanyaan dah banyak. tempahan pun dah mula masuk. memula aku macam takut-takut je nak start. tapi atas sokongan isteri tercinta makanya aku berhenti kerja dan concentrate 200% dalam fotografi. dan sekarang ni aku tercongok mengadap komputer untuk menyiapkan album client-client yang aku dah kelik momen mereka beberapa minggu yang lepas. syukur.. alhamdulillah.

yg kedua. client-client yang purchase masa aku advertise kat mydeal.com.my pun dah mula meredeem coupon mereka. haha. ada yang redeem coupon untuk birthday party. haha. momen paling seronok adalah melihat budak kecik gumbira. dan aku tak sabar nak kelik momen itu hujung bulan sembilan nanti. 

yg ketiga. penat yang melampau sebab tak cukup rehat sepanjang minggu lepas. tapi paling penat adalah pada hari perkahwinan akak ipar aku. aku rasa mengkelik momen di majlis-majlis kawen tak sepenat menolong dan terlibat sekali dalam persiapan dan pada hari perkahwinan ahli keluarga sendiri. buleh dikatakan kalu waktu mengkelik momen client-client, tak terasa sangat stress nya. yalah. kita kena bertenang untuk menghasilkan masterpiece. yedak? tapi bila kita terlibat dalam perkahwinan ahli keluarga, banyak hati nak kena jaga. level of stress meningkat kepada 99%. gila kan. everything nak perfect. tapi biaselah. kita manusia ni memang tak pernah lari dari kesilapan.  tapi apa buleh buat. hati kena ikhlas. muka kena senyum jgk walau kena marah atas sebab-sebab yang tak dapat difikir oleh akal logik. hahahaha.

yang keempat. gua nak sambung buat kerja balik. yahh.. mata dah buntang. tapi mental kena kuat. rokok dah sekotak hari ni. air nescafe? wooo. tak buleh. manis. haha.

k bai.

No comments :

Post a Comment

more cool stuff